Tu sú najvýznamnejšie Monstre, ktoré kedy Ducati vydala.
Monster bol a zostáva pre Ducati fenomenálnym úspechom – udržal bolonskú značku nad vodou v rozhodujúcich finančných rokoch, minimalizoval údery, ktoré jej zasadili priemysel a konkurencia, a dal značke Ducati silné spojenie so slovom Monster. Je to nepochybne jeden z najdôležitejších modelov značky Ducati, ktorý je mimoriadne obľúbený a známy po celom svete. Tento motocykel, ktorý Ducatisti poznajú ako “Il Mostro “, uzrel svetlo sveta v roku 1993 a navrhol ho Miguel Angel Galluzzi, pričom ide o jeho azda najúspešnejší a najpamätnejší dizajn. Monster bol slávne opísaný ako “Všetko, čo potrebujete: sedadlo, nádrž, motor, dve kolesá a riadidlá ,” samotným Michaelom, čo sa týkalo filozofie minimalistického dizajnu motocykla. Tu je desať Monsterov naprieč chronológiou a históriou značky Monster, o ktorých sme presvedčení, že sú viac ako súčet ich častí.
Č. 10 – Ducati Monster 821
Model 821, predstavený ako nový člen radu Ducati Monster v roku 2015, si požičal motor z modelu Hypermotard a tiež z vtedajšej Hyperstrady 821. Výsledkom bol kvapalinou chladený L-twin s objemom 821 cm3 s výkonom 107 k pri 9 250 ot/min a krútiacim momentom 86 Nm. Do modelového radu Monster bol zavedený aj bezpečnostný balík Ducati Safety Pack, ktorý do neho pridával celý rad elektronických pomocníkov jazdca a bezpečnostných prvkov, ako sú ABS a trakčná kontrola. Táto verzia bola mimoriadne úspešná a vďaka svojej prístupnosti pre mladších aj starších jazdcov si našla kupcov v rôznorodejšej vekovej skupine.
Č. 9 – Ducati Monster 1200 R
Čerpajúc svoj motor z radu Ducati Diavel a Multistrada, Monster 1200 R bol skutočným silákom , na svoju triedu veľmi rýchlym. Kvapalinou chladený L-dvojvalec s objemom 1198 cm3 Testastretta dosahoval ohromujúci výkon 152 k pri 9 250 ot/min a krútiaci moment 125 Nm pri 7 750 ot/min. S bezpečnostným balíkom Ducati Safety Pack v cene, ako aj s odpružením Öhlins a veľkými brzdami sa tento Monster stal jedným z ideálnych nahých okruhových motocyklov, ktoré môžete vlastniť a zažiť.
Č. 8 Ducati Monster M900
Pôvodný Monster, navrhnutý zo sortimentu komponentov superšportu 900 a vychádzajúci z radu 851/888 s priehradovým rámom, dal vzniknúť jednému z najikonickejších motocyklov v histórii, ktorý bol predurčený na slávu už od svojho prvého vystúpenia na kolínskom autosalóne v roku 1992 – zrodil sa Monster 900. Do výroby bol uvedený nasledujúci rok a ukázal sa ako priekopník vo svojom segmente, ktorý nanovo definoval triedu nahých športových motocyklov. Jeho dvojlitrový motor s objemom 904 cm3 dosahoval výkon 73 k a krútiaci moment 76 Nm. Monster bol následne v priebehu rokov upravovaný a revidovaný, ale na origináli bolo niečo jedinečné, čo sa žiadnej z nasledujúcich verzií nepodarilo napodobniť; boli to ich vlastné interpretácie.
No.7 Ducati Monster M600
M600, v tom čase prístupnejšia alternatíva k modelu Monster 900, bol uvedený na trh ako poslušnejšia verzia mohutného modelu 900, spolu s modelom Monster 400 zameraná na začínajúcich motocyklistov v krajinách, ktoré zavádzajú obmedzenia pre žiacke triedy špičkových motocyklov. Jeho motor dosahoval výkon 53 k a krútiaci moment 48 Nm, čo jazdcom poskytovalo dostatok výkonu na športovú jazdu a možnosť prekonávať dlhšie vzdialenosti aj pri vyšších rýchlostiach.
6 – Ducati Monster SP
Ducati Monster SP 2023 nadväzuje na predchádzajúce modely “SP” a oproti štandardnému modelu Monster využíva niekoľko výkonnostných vylepšení. Je určený pre nadšencov pretekárskych tratí, ktorí určite ocenia vlastnosti a výbavu, ktorú tento motocykel ponúka, a zároveň chcú nahého Taliana vhodného do mesta aj na iné príležitosti. Motor je výkonný, s výkonom 111 koní a krútiacim momentom 94 Nm prenášaným na zadnú pneumatiku. Predný priehradový rám z predchádzajúcich rokov bol nahradený rámom z hliníkových profilov inšpirovaným modelom Panigale, odpruženie je plne nastaviteľné a celkovo je o 2 kg ľahšie ako štandardný motocykel.
5 – Ducati Monster 1100 EVO Diesel
Ducati Monster Diesel je výsledkom špeciálnej spolupráce štylistických oddelení Ducati a Diesel. Technicky je identický so štandardným modelom 1100; na trh sa však dostal skôr ako stylingové a brandingové cvičenie – na nové definovanie vzhľadu motocykla sa použil jedinečný matný lak v zelenej farbe “Diesel” doplnený čiernymi časťami. Oceľový mriežkový rám, kyvná vidlica, predný blatník, predná vidlica a rôzne ďalšie komponenty motocykla boli upravené čiernou farbou. Na zvýšenie farebnosti boli pružina zadného tlmiča a strmeň prednej brzdy natreté žiarivo žltou farbou. Vzduchom chladený štvortaktný dvojvalec do V so zdvihovým objemom 1 078 cm3 a vstrekovaním paliva, ktorý poháňa Ducati Monster 1100 EVO Diesel 2013, dosahuje výkon 100 k pri 7 500 ot/min a krútiaci moment 103 Nm pri 6 000 ot/min.
4 – Ducati Monster 796 Rossi MotoGP Replica
Táto verzia Monstera určite zaujala svojím honosným pretekárskym livrejom s masívnym nápisom “46” na nádrži, ktorý sa nezameniteľne spája s motocyklom Valentina Rossiho. Existovala aj edícia Nikki Hayden 796 s vlastným livrejovaním. V tomto zozname by sme ich postavili proti sebe, pretože obe vyzerajú rovnako nápadne. Tento model 796 mal tiež ľahké hliníkové kolesá, jednoramennú kyvnú vidlicu a vzduchom chladený V-twin motor s objemom 803 cm3, ktorý dosahoval výkon 87 k pri 8 250 ot/min a krútiaci moment 79 Nm pri 6 260 ot/min.
3- Ducati Monster S4RS Tricolore
Toto výrazné a elegantné livrejovanie vo farbách talianskej vlajky na nádrži a zadných krytoch v kombinácii s matným zlatým rámom a vidlicami robí z tohto modelu Monster S4RS nápadný a štýlový model, ako aj vysoko výkonný. Model S4RS bol oveľa výkonnejším variantom ako S2R, pretože ho poháňal superbike 999 Testastretta, kvapalinou chladený V-twin s výkonom 130 k pri 9 500 ot/min a krútiacim momentom 105 Nm pri 7 500 ot/min. Určite jedna z najzaujímavejších a najvyhľadávanejších interpretácií modelu Monster.
2- Ducati Monster 400
Monster 400 bol menšou motorovou alternatívou k modelu Monster 600. Mal rovnakú karosériu a mechaniku ako model 600, ale motor mal kratší zdvih a menší priemer piestov, teda zdvihový objem 400 cm3. Monster 400, ktorý bol v tom čase jedným z najmenších vyrábaných motocyklov s dvomi V-twin motormi, dokázal pri svojom uvedení na trh vzbudiť nadšenie motocyklových nadšencov. Úroveň výkonu bola slušná – 44 k a krútiaci moment 33 Nm. Model 400 prudko zrýchľoval na stovku a mal pri tom dobrý zvuk. Dosahovala solídnu maximálnu rýchlosť 100 MPH, čo bolo na motor s menším objemom prijateľné.
1-Ducati Monster 620ie Matrix Edition
Tento motocykel poháňal vzduchom chladený V-twin s objemom 618 cm3, ktorý dosahoval výkon 60 k pri 9 500 ot/min a krútiaci moment 53 Nm pri 6 750 ot/min. Rozdiel medzi edíciou Matrix a bežnou 620ie bol obmedzený len na farebnú schému a kozmetickú úroveň. Napriek tomu je to stále parádny motocykel a je to menej známa verzia, o ktorej by podľa nás malo vedieť viac ľudí.